Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2015

College Students’ Perceptions of Peers with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2015
Auteurs:
Nicole L. Matthews, Agnes R. Ly, Wendy A. Goldberg
Belangrijke opmerkingen
Portions of this manuscript were presented at the 2013 International Meeting for Autism Research in San Sebastian, Spain.

Abstract

Little is known about peer attitudes toward college students with autism spectrum disorder (ASD). Affective, behavioral, and cognitive attitudes toward vignette characters displaying behaviors characteristic of ASD were examined among 224 four-year university students who were randomly assigned to one of three labeling conditions for the primary vignette characters: high functioning autism (HFA), typical college student, or no label. Students in the HFA label condition reported more positive behavioral and cognitive attitudes toward the vignette characters than students in the no label condition. Male students and students with lower scores on the Broad Autism Phenotype Questionnaire reported more positive attitudes across study conditions. These experimental results suggest that knowledge of a diagnosis might improve attitudes toward college students with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2015 Naar de uitgave