Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-01-2018 | S.I. : Parenting Children with ASD | Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018

Brief Report: Caregiver Strategy Implementation—Advancing Spoken Communication in Children Who are Minimally Verbal

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2018
Auteurs:
Stephanie Y. Shire, Wendy Shih, Connie Kasari

Abstract

Research has demonstrated that caregivers’ use of intervention strategies can support their children’s social engagement and communication. However, it is not clear to what degree caregivers must master the strategies to effectively support gains in social communication, specifically, core challenges such as joint attention language (comments). Twenty-two minimally verbal school-age children with autism received a social communication intervention with caregiver coaching. Through 10 min caregiver–child play interactions at eight time points, significant increase were found in children’s spontaneous language. Further, children’s spontaneous language was associated with caregivers’ implementation. Minimum benchmarks for caregivers’ total intervention implementation are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018 Naar de uitgave

S.I. : Local vs. Global processing in Autism Spectrum Disorders

Color Afterimages in Autistic Adults