Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-06-2017 | S.I. : Parenting Children with ASD | Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018

Parent Support of Preschool Peer Relationships in Younger Siblings of Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2018
Auteurs:
Annette Estes, Jeffrey Munson, Tanya St. John, Stephen R. Dager, Amy Rodda, Kelly Botteron, Heather Hazlett, Robert T. Schultz, Lonnie Zwaigenbaum, Joseph Piven, Michael J. Guralnick, the IBIS network
Belangrijke opmerkingen
Joseph Piven and Michael J. Guralnick are Co-Senior Authors.

Abstract

Preschool-aged siblings of children with ASD are at high-risk (HR) for ASD and related challenges, but little is known about their emerging peer competence and friendships. Parents are the main providers of peer-relationship opportunities during preschool. Understanding parental challenges supporting early peer relationships is needed for optimal peer competence and friendships in children with ASD. We describe differences in peer relationships among three groups of preschool-aged children (15 HR-ASD, 53 HR-NonASD, 40 low-risk, LR), and examine parent support activities at home and arranging community-based peer activities. Children with ASD demonstrated precursors to poor peer competence and friendship outcomes. Parents in the HR group showed resilience in many areas, but providing peer opportunities for preschool-age children with ASD demanded significant adaptations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018 Naar de uitgave