Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-03-2019 | Brief Report | Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020

Brief Report: Behavior Disorders and Social Skills in Adolescents with Autism Spectrum Disorder: Does IQ Matter?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2020
Auteurs:
Bruce L. Baker, Jan Blacher
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Disruptive behavior disorders and social skills were assessed in 187 youth aged 13 years, with typical cognitive development (TD n = 98), intellectual disability (ID n = 37), autism spectrum disorder (ASD, IQ > = 85, n = 26), or Autism Spectrum Disorder with ID (ASD/ID; IQ < 85, n = 26). The primary question was whether youth with ASD and co-morbid ID had greater associated adjustment problems than youth with ASD-only. Youth with ASD, with or without ID, had significantly higher behavior problems and lower social skills than their TD peers. However, youth with ASD and co-morbid ID did not differ from youth with ASD-only on any variable assessed, including behavior problems, behavior disorders, social acceptance, social skills, and student teacher relationships.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020 Naar de uitgave