Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2012 | Brief Report | Uitgave 7/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2012

Brief Report: An Exploratory Study of Lexical Skills in Bilingual Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2012
Auteurs:
Jill M. Petersen, Stefka H. Marinova-Todd, Pat Mirenda

Abstract

Studying lexical diversity in bilingual children with autism spectrum disorders (ASD) can contribute important information to our understanding of language development in this diverse population. In this exploratory study, lexical comprehension and production and overall language skills were investigated in 14 English–Chinese bilingual and 14 English monolingual preschool-age children with ASD. Results indicated that both groups had equivalent scores on all but one measure of language and vocabulary, including English production vocabulary, conceptual production vocabulary, and vocabulary comprehension. When comparing the two languages of bilingual participants, there were no significant differences in production vocabulary size or vocabulary comprehension scores. The results provide evidence that bilingual English–Chinese preschool-age children with ASD have the capacity to function successfully as bilinguals.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2012 Naar de uitgave