Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2012 | Original Paper | Uitgave 7/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2012

Emotion, Intent and Voluntary Movement in Children with Autism. An Example: The Goal Directed Locomotion

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2012
Auteurs:
Sophie Longuet, Carole Ferrel-Chapus, Marie-Joëlle Orêve, Jean-Marc Chamot, Sylvie Vernazza-Martin

Abstract

This article focuses on the impact of intentionality on goal directed locomotion in healthy and autistic children. Closely linked with emotions and motivation, it is directly connected with movement planning. Is planning only preserved when the goal of the action appears motivating for healthy and autistic children? Is movement programming similar for autistic and healthy children, and does it vary according to the emotional valence of the object? Moving in a straight line, twenty autistic and healthy children had to retrieve a positive or aversive emotional valence object. The results suggest planning and programming are preserved in an emotionally positive situation. However, in an aversive situation, autistic children appear to have a deficit in terms of planning and sometimes programming.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2012 Naar de uitgave