Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-03-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Attempting to “Increase Intake from the Input”: Attention and Word Learning in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Elena J. Tenenbaum, Dima Amso, Giulia Righi, Stephen J. Sheinkopf

Abstract

Previous work has demonstrated that social attention is related to early language abilities. We explored whether we can facilitate word learning among children with autism by directing attention to areas of the scene that have been demonstrated as relevant for successful word learning. We tracked eye movements to faces and objects while children watched videos of a woman teaching them new words. Test trials measured participants’ recognition of these novel word-object pairings. Results indicate that for children with autism and typically developing children, pointing to the speaker’s mouth while labeling a novel object impaired performance, likely because it distracted participants from the target object. In contrast, for children with autism, holding the object close to the speaker’s mouth improved performance.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave