Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-03-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Language ENvironment Analysis (LENA) in Phelan-McDermid Syndrome: Validity and Suggestions for Use in Minimally Verbal Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Jacquelin Rankine, Erin Li, Stacey Lurie, Hillary Rieger, Emily Fourie, Paige M. Siper, A. Ting Wang, Joseph D. Buxbaum, Alexander Kolevzon
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3082-8) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Phelan-McDermid syndrome (PMS) is a single-locus cause of developmental delay, autism spectrum disorder, and minimal verbal abilities. There is an urgent need to identify objective outcome measures of expressive language for use in this and other minimally verbal populations. One potential tool is an automated language processor called Language ENvironment Analysis (LENA). LENA was used to obtain over 542 h of audio in 18 children with PMS. LENA performance was adequate in a subset of children with PMS, specifically younger children and those with fewer stereotypic vocalizations. One LENA-derived language measure, Vocalization Ratio, had improved accuracy in this sample and may represent a novel expressive language measure for use in severely affected populations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 19 KB)
10803_2017_3082_MOESM1_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave