Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-12-2018 | Original Paper | Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019

Attentional Patterns to Emotional Faces Versus Scenes in Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2019
Auteurs:
Farah Ghosn, Manuel Perea, Javier Castelló, Miguel Ángel Vázquez, Núria Yáñez, Inmaculada Marcos, Rosa Sahuquillo, Máximo Vento, Ana García-Blanco
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Previous research has shown attentional biases in children with autism spectrum disorders (ASD) when processing distressing information. This study examined these attentional patterns as a function of the type of stimulus (scenes and faces) and the stimulus valence (happy, sad, threatening, neutral) using a within-subject design. A dot-probe was applied to ASD (n = 24) and typically developing (TD) children (n = 24). Results showed no differences between the groups for happy and sad stimuli. Critically, ASD children showed an attentional bias toward threatening scenes but away from threatening faces. Thus, the type of stimuli modulated the direction of attentional biases to distressing information in ASD children. These results are discussed in the framework of current theories on cognitive and emotional processing in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019 Naar de uitgave