Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-12-2018 | Brief Report | Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019

Brief Report: Challenging Behaviors in Toddlers and Preschoolers with Angelman, Prader–Willi, and Williams Syndromes

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2019
Auteurs:
Wei Siong Neo, Bridgette L. Tonnsen
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Children with neurogenetic syndromes (NGS) experience comorbid challenging behaviors and psychopathology. We examined challenging behaviors in 86 toddlers and preschoolers across three NGS [Angelman syndrome (AS), Prader–Willi syndrome (PWS), and Williams syndrome (WS)] and 43 low-risk controls (LRC), using the Child Behavior Checklist for Ages 1½–5. Challenging behavior profiles differed across NGS, with generally elevated behaviors in AS and WS, but not PWS, relative to LRC. Withdrawn and autism spectrum symptoms were particularly elevated in AS. Although several profiles were similar to those previously reported in older children and adults, we also observed inconsistencies that suggest non-linear developmental patterns of challenging behaviors. These findings underscore the importance of characterizing early challenging behaviors to inform atypical phenotypic development and targeted intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019 Naar de uitgave