Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-11-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018

A Sibling-Mediated Intervention for Children with Autism Spectrum Disorder: Using the Natural Language Paradigm (NLP)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Vicki Spector, Marjorie H. Charlop

Abstract

We taught three typically developing siblings to occasion speech by implementing the Natural Language Paradigm (NLP) with their brothers with autism spectrum disorder (ASD). A non-concurrent multiple baseline design across children with ASD and sibling dyads was used. Ancillary behaviors of happiness, play, and joint attention for the children with ASD were recorded. Generalization of speech for the children with ASD across setting and peers was also measured. During baseline, the children with ASD displayed few target speech behaviors and the siblings inconsistently occasioned speech from their brothers. After sibling training, however, they successfully delivered NLP, and in turn, for two of the brothers with ASD, speech reached criterion. Implications of this research suggest the inclusion of siblings in interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018 Naar de uitgave