Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-11-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018

In Search of Culturally Appropriate Autism Interventions: Perspectives of Latino Caregivers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Michaela DuBay, Linda R. Watson, Wanqing Zhang
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3394-8) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Most evidence-based autism spectrum disorder (ASD) interventions are tested with primarily White, mid-upper class, English-speaking populations, despite the increase in Latino children with ASD in early intervention programs throughout the United States. Unfortunately, interventions that are incongruent with a target population’s culture may be relatively ineffective. This mixed-methods study explored how culturally appropriate, feasible, and acceptable Latino caregivers perceived intervention models, strategies, and targets. Survey data were compared for 28 Latino and 27 non-Latino White parents of young children with ASD. Further, 20 Latino caregivers participated in focus groups to describe their challenges, perspectives and preferences for intervention strategies and models, and unmet needs from providers. These findings underscore the need for culturally modified interventions for Latino children and families.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 28 KB)
10803_2017_3394_MOESM1_ESM.docx
Supplementary material 2 (DOCX 21 KB)
10803_2017_3394_MOESM2_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018 Naar de uitgave