Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-12-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018

Mismatch Negativity and P3a in Adolescents and Young Adults with Autism Spectrum Disorders: Behavioral Correlates and Clinical Implications

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Yi-Ling Chien, Ming Hsien Hsieh, Susan Shur-Fen Gau
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3426-4) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

In a sample of 37 adolescents and young adults with autism spectrum disorder (ASD) and 35 typically-developing controls (TDC), we investigated sensory symptoms by clinical measures, and Mismatch Negativity and P3a component at Fz with the frequency and duration oddball paradigms of event-related potentials. Results showed that compared to TDC, ASD participants reported more sensory symptoms, and presented a shorter P3a peak latency in the duration paradigm, which was correlated with more social awareness deficits. In the frequency paradigm, P3a parameters were correlated with sensation avoiding and attention characteristics of ASD. Our findings suggest that sensory abnormality in ASD may extend into adolescence and young adulthood. P3a latency might be a potential neurophysiological marker for ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 18 KB)
10803_2017_3426_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018Naar de uitgave