Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-10-2019 | Original Paper | Uitgave 2/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2020

A Robot-Based Play-Drama Intervention May Improve the Joint Attention and Functional Play Behaviors of Chinese-Speaking Preschoolers with Autism Spectrum Disorder: A Pilot Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2020
Auteurs:
Wing-Chee So, Chun-Ho Cheng, Wan-Yi Lam, Ying Huang, Ka-Ching Ng, Hiu-Ching Tung, Wing Wong
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) have deficits in joint attention and play behaviors. We examined whether a robot-based play-drama intervention would promote these skills. Chinese-speaking preschool children were randomly assigned to an intervention group (N = 12) and a waitlist control group (N = 11). Children in the intervention group watched three robot dramas and engaged in role-plays with both robots and human experimenters over the course of 9 weeks. There were significant improvements in joint attention initiations and functional play behaviors in the intervention group. Parents of this group of children also reported less severe social impairments. It was therefore concluded that a robot-based play-drama intervention can enhance the joint attention and play behaviors of children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2020 Naar de uitgave