Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-07-2017 | Original Paper | Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017

A Pilot Study Assessing Performance and Visual Attention of Teenagers with ASD in a Novel Adaptive Driving Simulator

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2017
Auteurs:
Joshua Wade, Amy Weitlauf, Neill Broderick, Amy Swanson, Lian Zhang, Dayi Bian, Medha Sarkar, Zachary Warren, Nilanjan Sarkar

Abstract

Individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD), compared to typically-developed peers, may demonstrate behaviors that are counter to safe driving. The current work examines the use of a novel simulator in two separate studies. Study 1 demonstrates statistically significant performance differences between individuals with (N = 7) and without ASD (N = 7) with regards to the number of turning-related driving errors (p < 0.01). Study 2 shows that both the performance-based feedback group (N = 9) and combined performance- and gaze-sensitive feedback group (N = 8) achieved statistically significant reductions in driving errors following training (p < 0.05). These studies are the first to present results of fine-grained measures of visual attention of drivers and an adaptive driving intervention for individuals with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017 Naar de uitgave