Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-08-2017 | Original Paper | Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017

Reliability of the Participation and Sensory Environment Questionnaire: Teacher Version

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2017
Auteurs:
Aimee Piller, Tina Fletcher, Beth Pfeiffer, Karen Dunlap, Noralyn Pickens
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3273-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The Participation and Sensory Environment Questionnaire—Teacher Version (PSEQ-TV) is a teacher-report questionnaire to assess the impact of the sensory environment on participation of preschool children with autism spectrum disorder (ASD). Many children with ASD have sensory processing differences, although these differences are frequently examined from the standpoint of the person. The PSEQ-TV provides a single assessment to examine both participation and the sensory environment for preschool aged children with ASD. This study established the reliability of the PSEQ-TV including internal consistency of 0.98 and test-rest reliability of 0.70. The results indicate initial reliability of PSEQ-TV as an instrument that can be used to identify sensory environmental barriers within the preschool setting to target during interventions to increase participation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 1237 KB)
10803_2017_3273_MOESM1_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017 Naar de uitgave