Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2007 | Original Paper | Uitgave 5/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2007

A Comparison of Two Group-Delivered Social Skills Programs for Young Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2007
Auteurs:
K. A. Kroeger, Janet R. Schultz, Crighton Newsom

Abstract

A social skills group intervention was developed and evaluated for young children with autism. Twenty-five 4- to 6-year-old (diagnosed) children were assigned to one of two kinds of social skills groups: the direct teaching group or the play activities group. The direct teaching group used a video-modeling format to teach play and social skills over the course of the intervention, while the play activities group engaged in unstructured play during the sessions. Groups met for 5 weeks, three times per week, 1 h each time. Data were derived and coded from videotapes of pre- and post-treatment unstructured play sessions. Findings indicated that while members of both groups increased prosocial behaviors, the direct teaching group made more gains in social skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2007 Naar de uitgave

Announcements

Announcements