Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Neuropraxis 4/2018

04-07-2018

Woorden vooraf

Auteur: Janneke Koerts

Gepubliceerd in: Neuropraxis | Uitgave 4/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Leren is essentieel voor de ontwikkeling van kinderen en vindt op allerlei manieren en op verschillende niveaus plaats. Zo kan het gaan om motorisch leren of om het leren van meer cognitieve vaardigheden, zoals rekenen, lezen en schrijven. Ook zijn er allerlei methoden ontwikkeld die het leren kunnen bevorderen. In dit nummer van Neuropraxis vindt u twee artikelen die zich richten op het leren van kinderen. Dorothee Jelsma en collega’s richten zich specifiek op het motorisch leren van kinderen met developmental coordination disorder (DCD) en zich normaal ontwikkelende kinderen. Zij tonen aan dat kinderen met DCD weliswaar een verminderd motorisch leervermogen hebben in vergelijking met zich normaal ontwikkelende kinderen, maar dat Wii Fit balans training zeer behulpzaam kan zijn bij het verbeteren van de motorische leerprestaties van deze kinderen. …
Metagegevens
Titel
Woorden vooraf
Auteur
Janneke Koerts
Publicatiedatum
04-07-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Neuropraxis / Uitgave 4/2018
Print ISSN: 1387-5817
Elektronisch ISSN: 1876-5785
DOI
https://doi.org/10.1007/s12474-018-00195-y

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Neuropraxis 4/2018 Naar de uitgave