Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2012 | Original Paper | Uitgave 5/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2012

WISC-IV Profile in High-Functioning Autism Spectrum Disorders: Impaired Processing Speed is Associated with Increased Autism Communication Symptoms and Decreased Adaptive Communication Abilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2012
Auteurs:
Rafael E. Oliveras-Rentas, Lauren Kenworthy, Richard B. Roberson III, Alex Martin, Gregory L. Wallace

Abstract

Changes in the Wechsler Intelligence Scales for Children-IV (WISC-IV) may affect the IQ profile characteristic of autism spectrum disorders (ASD). Moreover, the association of particular component cognitive abilities (unlike overall IQ) with symptomatology and adaptive functioning in ASD remains unclear. This archival study characterizes the WISC-IV IQ profile among 56 high-functioning (IQ > 70) children with ASD and correlates WISC-IV performance with ASD and ADHD symptomatology and adaptive functioning. The ASD WISC-IV profile included strengths on Matrix Reasoning and Similarities, weaknesses on Comprehension (which correlated negatively with social symptoms) and the subtests comprising the Processing Speed Index (Coding, Symbol Search). Processing speed task performance correlated negatively with communication symptoms and positively with communication abilities, indicating its importance to functional outcomes in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2012 Naar de uitgave