Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Uitgave 2/2008

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2008

Violent Victimization in the Community and Children’s Subsequent Peer Rejection: The Mediating Role of Emotion Dysregulation

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 2/2008
Auteurs:
Brynn M. Kelly, David Schwartz, Andrea Hopmeyer Gorman, Jonathan Nakamoto

Abstract

This paper describes a short-term longitudinal study of the relation between violent victimization in the community and peer rejection among 199 children (mean age = 9.02 years) attending two urban Los Angeles area elementary schools. We used a multi-informant approach to assess victimization by community violence, peer group victimization, peer rejection, and impairments in emotion regulation. These data were collected annually for two consecutive school years. Violent victimization in the community predicted later peer rejection after accounting for the effects of initial levels of peer rejection. Analyses indicated that this relation was mediated by deficient emotion regulation skills. In addition, we found evidence that victimization by community violence and peer rejection are reciprocally related over time. The developmental implications of these findings are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2008 Naar de uitgave