Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2011 | Empirical Research | Uitgave 8/2011

Journal of Youth and Adolescence 8/2011

Understanding the School Outcomes of Juvenile Offenders: An Exploration of Neighborhood Influences and Motivational Resources

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 8/2011
Auteurs:
He Len Chung, Edward P. Mulvey, Laurence Steinberg

Abstract

As a group, delinquent youth complete less education and show poor academic outcomes compared to their non–delinquent peers. To better understand pathways to school success, this study integrated individual- and neighborhood-level data to examine academic functioning among 833 White, Black, and Hispanic male juvenile offenders (age 14–17) living in two urban communities. A multilevel path analysis confirmed that youth in relatively more affluent communities report greater access to opportunities in the areas of education and employment, and that these opportunities are associated with higher expectations to succeed and better grades. Findings highlight the importance of taking an ecological approach for understanding processes that shape school effort and achievement. Implications are discussed in the context of promoting academic success among juvenile offenders, specifically, and for understanding pathways to healthy adjustment, more generally.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2011

Journal of Youth and Adolescence 8/2011 Naar de uitgave