Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2016 | Original Paper | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Understanding One’s Own Emotions in Cognitively-Able Preadolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
Esther Ben-Itzchak, Shira Abutbul, Hadas Bela, Tom Shai, Ditza A. Zachor

Abstract

There are still no straightforward answers as to whether understanding one’s own emotions is impaired in autism spectrum disorder (ASD). This study evaluated the perception of one’s own different emotions, based on the relevant section of the Autism Diagnostic Observation Schedule Module 3 test. Forty boys, aged 8–11 years, 20 diagnosed with ASD (IQ ≥ 85) and 20 typically developing children were included. Description of events that elicited specific emotions in ASD was characterized by more ‘odd’ statements and ‘no responses’ and less use of content related to ‘social situations’, ‘interpersonal’ and ‘self-awareness’. More ‘no responses’ and odd statements were associated with the severity of ASD symptoms. Clinicians should be aware of these differentiating factors during the diagnostic process of ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave