Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-03-2016 | Original Paper | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Pretend Play and Social Engagement in Toddlers at High and Low Genetic Risk for Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
Susan B. Campbell, Nina B. Leezenbaum, Amanda S. Mahoney, Elizabeth L. Moore, Celia A. Brownell

Abstract

Toddlers with an older sibling with autism spectrum disorder (ASD) and low risk (LR) toddlers with typically-developing older siblings were observed during free play with a parent and elicited pretend with an examiner at 22-months. Functional and pretend play, children’s social engagement, and parent sensitivity were assessed during free play. Complexity of play was assessed during the elicited pretend task. Toddlers with an ASD diagnosis showed less pretend play across contexts and less social engagement with parents or the examiner than either LR toddlers or high risk toddlers without a diagnosis (HR-noASD). Lower levels of pretend play and social engagement were associated with symptom severity within the high risk group, reflecting emerging ASD in toddlerhood.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave