Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Uitgave 5/2008

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2008

The Shifting Subtypes of ADHD: Classification Depends on How Symptom Reports are Combined

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 5/2008
Auteurs:
Andrew S. Rowland, Betty Skipper, David L. Rabiner, David M. Umbach, Lil Stallone, Richard A. Campbell, Richard L. Hough, A. J. Naftel, Dale P. Sandler

Abstract

Research on the correlates of ADHD subtypes has yielded inconsistent findings, perhaps because the procedures used to define subtypes vary across studies. We examined this possibility by investigating whether the ADHD subtype distribution in a community sample was sensitive to different methods for combining informant data. We conducted a study to screen all children in grades 1–5 (N = 7847) in a North Carolina County for ADHD. Teachers completed a DSM-IV behavior rating scale and parents completed a structured telephone interview. We found substantial differences in the distribution of ADHD subtypes depending on whether one or both sources were used to define the subtypes. When parent and teacher data were combined, the procedures used substantially influenced subtype distribution. We conclude the ADHD subtype distribution is sensitive to how symptom information is combined and that standardization of the subtyping process is required to advance our understanding of the correlates of different ADHD subtypes.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2008

Journal of Abnormal Child Psychology 5/2008 Naar de uitgave