Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2013 | Original Article | Uitgave 5/2013

Child Psychiatry & Human Development 5/2013

The Relation of Parental Emotion Dysregulation to Children’s Psychopathology Symptoms: The Moderating Role of Child Emotion Dysregulation

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 5/2013
Auteurs:
Zhuo Rachel Han, Anne Shaffer

Abstract

This study investigated the roles of parents’ and children’s emotion dysregulation in children’s display of internalizing and externalizing symptoms by incorporating person- and variable-centered approaches. Sixty-four children (ages 8–11) participated in this study with their mothers. Study variables were collected via multiple methods, including behavioral observation and questionnaire assessment from both parents’ and children’s perspectives. Using model-based cluster analysis, children’s profiles with regulating emotions were created by incorporating multiple measurements. Two profiles were identified and applied in a moderation model testing whether the combination of parents’ and children’s regulatory style influence child outcomes. Results showed that children’s emotion dysregulation profiles moderated the relationship between parental emotion dysregulation and child internalizing symptoms, with children who adopted more internalizing regulatory styles display more internalizing symptoms in the context of high parental emotion dysregulation. Implications for the measurement of emotion regulation in the family context, and future directions for intervention, are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2013

Child Psychiatry & Human Development 5/2013 Naar de uitgave