Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2013 | Original Article | Uitgave 5/2013

Child Psychiatry & Human Development 5/2013

Measurement Equivalence across Child Self-Reports and Parent-Proxy Reports in the Chinese Version of the Pediatric Quality of Life Inventory Version 4.0

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 5/2013
Auteurs:
Chung-Ying Lin, Wei-Ming Luh, Chung-Ping Cheng, Ai-Lun Yang, Chia-Ting Su, Hui-Ing Ma

Abstract

An important assumption for comparing children’s quality of life (QoL) between children’s and parents’ perceptions is that measurement equivalence/invariance (ME/I) exists. The ME/I across the child- and parent-reported Chinese PedsQL was examined, and the latent means between child self-reports and parent-proxy reports were compared. Third-grade to sixth-grade children (n = 519) and their parents (n = 270) respectively completed the child- and parent-reported PedsQL. Seventy-eight parents completed parent-proxy reports twice. Full ME/I across child and parent reports was found in first- and second-order factor loadings. Partial ME/I was supported in item intercepts and item residual variances. The latent means of child self-reports and of parent-proxy reports were not significantly different, which suggested interchangeability between child- and parent-reported PedsQL. The ME/I results support the use of PedsQL scores to compare children’s and parents’ perceptions of children’s QoL.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2013

Child Psychiatry & Human Development 5/2013 Naar de uitgave