Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-09-2017 | Original Paper | Uitgave 1/2018 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018

The Influence of task Demands, Verbal Ability and Executive Functions on Item and Source Memory in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2018
Auteurs:
Sara Semino, Melanie Ring, Dermot M. Bowler, Sebastian B. Gaigg

Abstract

Autism Spectrum Disorder (ASD) is generally associated with difficulties in contextual source memory but not single item memory. There are surprising inconsistencies in the literature, however, that the current study seeks to address by examining item and source memory in age and ability matched groups of 22 ASD and 21 comparison adults. Results show that group differences in source memory are moderated by task demands but not by individual differences in verbal ability, executive function or item memory. By contrast, unexpected group differences in item memory could largely be explained by individual differences in source memory. These observations shed light on the factors underlying inconsistent findings in the memory literature in ASD, which has important implications for theory and practice.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018 Naar de uitgave