Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2017 | Original Paper | Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018

Parental Perceptions and Child Emotional and Behavioral Problems in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2018
Auteurs:
Jolynn L. Haney, Linda Houser, Jennifer A. Cullen

Abstract

Emotional and behavioral difficulties in children with autism often present problems for families seeking appropriate treatment interventions. Using data from the 2011 Survey of Pathways to Diagnosis and Services, ordinal logistic regression models were used to examine the association between parental perceptions about autism and their reports of child emotional and behavioral problems. Results showed that parents who attributed their child’s autism to environmental factors, experienced emotional upset or confusion about autism, or perceived the condition to be pervasive or burdensome, were more likely to reported clinically significant emotional and behavioral difficulties. Findings suggest that support services must consider parent perceptions when developing interventions to assist with children’s emotional and behavioral challenges. Implications for practice and research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018 Naar de uitgave