Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-09-2017 | Original Paper | Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018

Autism Spectrum Disorder and School Bullying: Who is the Victim? Who is the Perpetrator?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2018
Auteurs:
Soonjo Hwang, Young Shin Kim, Yun-Joo Koh, Bennett L. Leventhal
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3285-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

While a growing number of studies indicate associations between experiences of bullying and autism spectrum disorder (ASD), it is not clear what roles comorbid behavioral problems may play. We investigated the experiences of children with ASD as victims and/or perpetrators of bullying. Children with ASD epidemiologically ascertained participated in a cross-sectional study. Although children with ASD showed significantly increased risk for bullying involvement compared to community children, after controlling for comorbid psychopathology and other demographic factors, increased risks for being perpetrators or victim-perpetrators disappeared while risk for being bullied/teased continued to be significantly elevated. This finding will help guide medical, educational and community personnel to effectively identify children with ASD at risk for school bullying and develop interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 30 KB)
10803_2017_3285_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018 Naar de uitgave