Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Original Paper | Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009

Teachers’ Peer Buddy Selections for Children with Autism: Social Characteristics and Relationship with Peer Nominations

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2009
Auteurs:
Jennie N. Jackson, Jonathan M. Campbell

Abstract

We examined social and behavioral characteristics of children selected by their teachers to serve as peer buddies for a child with autism. Thirty-one general education teachers and 576 children from five public elementary schools completed social status, behavioral, and peer buddy nomination measures. When compared to non-selected students, teacher selected buddies were: (a) more often boys, (b) popular, and (c) viewed as prosocial leaders by their peers. Agreement between teacher and peer nominations of social status and behavioral characteristics ranged from low to high; agreement between teacher and peer selected buddies was moderate.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009 Naar de uitgave