Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Original Paper | Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009

Social Stories: Mechanisms of Effectiveness in Increasing Game Play Skills in Children Diagnosed with Autism Spectrum Disorder Using a Pretest Posttest Repeated Measures Randomized Control Group Design

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2009
Auteurs:
Linda M. Quirmbach, Alan J. Lincoln, Monica J. Feinberg-Gizzo, Brooke R. Ingersoll, Siri M. Andrews

Abstract

An increasing body of literature has indicated that social stories are an effective way to teach individuals diagnosed with autism appropriate social behavior. This study compared two formats of a social story targeting the improvement of social skills during game play using a pretest posttest repeated measures randomized control group design. A total of 45 children diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD) ages 7–14 were randomly assigned to standard, directive, or control story conditions. Results demonstrated that the standard and directive story formats were equally as effective in eliciting, generalizing and maintaining the targeted social skills in participants who had prior game play experience and Verbal Comprehension Index (VCI) scores from the WISC-IV intelligence test in the borderline range or above.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009 Naar de uitgave