Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Brief Report | Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009

Brief Report: Eye-Movement Patterns During an Embedded Figures Test in Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2009
Auteurs:
Brandon Keehn, Laurie A. Brenner, Aurora I. Ramos, Alan J. Lincoln, Sandra P. Marshall, Ralph-Axel Müller

Abstract

The present study examined fixation frequency and duration during an Embedded Figures Test (EFT) in an effort to better understand the attentional and perceptual processes by which individuals with autism spectrum disorder (ASD) achieve accelerated EFT performance. In particular, we aimed to elucidate differences in the patterns of eye-movement in ASD and typically developing (TD) children, thus providing evidence relevant to the competing theories of weak central coherence (WCC) and enhanced perceptual functioning. Consistent with prior EFT studies, we found accelerated response time (RT) in children with ASD. No group differences were seen for fixation frequency, but the ASD group made significantly shorter fixations compared to the TD group. Eye-movement results indicate that RT advantage in ASD is related to both WCC and enhanced perceptual functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009 Naar de uitgave