Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Uitgave 2/2015

Kind & Adolescent Praktijk 2/2015

Speelruimte voor zin

Jeugdzorgwerkers bekwamen zich in levensbeschouwelijke communicatie

Tijdschrift:
Kind & Adolescent Praktijk > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Ans Vrerink, André Mulder
Belangrijke opmerkingen
over de auteurs J.D.M. Vrerink is onderzoeker en A. Mulder is lector, beiden bij het Lectoraat Theologie en Levensbeschouwing, Hogeschool Windesheim in Zwolle.
Correspondentie: jdm.vrerink@windesheim.nl.

Samenvatting

Ruimte maken voor de zingevingsbehoeften van jongeren zien jeugdzorgwerkers gezien als een belangrijk onderdeel van hun professionaliteit. Maar is het mogelijk? Kan de jeugdzorgwerker naast alle andere taken ook hiervoor nog aandacht hebben? Binnen het onderzoek Zin in Jeugdzorg zijn hulpmiddelen ontwikkeld om in de dagelijkse praktijk hieraan aandacht te kunnen besteden. Jeugdzorgwerkers blijken het niet te ervaren als een verzwaring van taken maar als een verrijkend bewustwordingsproces.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Kind & Adolescent Praktijk

Het vakblad Kind en Adolescent Praktijk biedt informatie die direct aansluit bij de dagelijkse praktijk van diagnostiek, behandeling en begeleiding. Kind en Adolescent Praktijk biedt ook een forum voor een kritische beschouwing van die dagelijkse praktijk en voor discussie over onderwerpen waarmee de professional te maken hebben.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Kind & Adolescent Praktijk 2/2015 Naar de uitgave

Werk in uitvoering

Beter bij de les