Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 2/2015

01-06-2015

Speelruimte voor zin

Jeugdzorgwerkers bekwamen zich in levensbeschouwelijke communicatie

Auteurs: Ans Vrerink, André Mulder

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Ruimte maken voor de zingevingsbehoeften van jongeren zien jeugdzorgwerkers gezien als een belangrijk onderdeel van hun professionaliteit. Maar is het mogelijk? Kan de jeugdzorgwerker naast alle andere taken ook hiervoor nog aandacht hebben? Binnen het onderzoek Zin in Jeugdzorg zijn hulpmiddelen ontwikkeld om in de dagelijkse praktijk hieraan aandacht te kunnen besteden. Jeugdzorgwerkers blijken het niet te ervaren als een verzwaring van taken maar als een verrijkend bewustwordingsproces.
Literatuur
go back to reference Baart, A. (2001). Een theorie van de presentie. Utrecht: Lemma (pp. 209-242) Baart, A. (2001). Een theorie van de presentie. Utrecht: Lemma (pp. 209-242)
go back to reference Blenkers, H. & Groen, E. (2008). Jeugdzorg 2008: Toewijding of taboe? Zwolle: Vereniging voor Jeugd en Kindzorg. Blenkers, H. & Groen, E. (2008). Jeugdzorg 2008: Toewijding of taboe? Zwolle: Vereniging voor Jeugd en Kindzorg.
go back to reference Janoff- Bulman, R. (1992). Shattered assumptions. Toward a new psychology of trauma. New York: The Free Press. Janoff- Bulman, R. (1992). Shattered assumptions. Toward a new psychology of trauma. New York: The Free Press.
Metagegevens
Titel
Speelruimte voor zin
Jeugdzorgwerkers bekwamen zich in levensbeschouwelijke communicatie
Auteurs
Ans Vrerink
André Mulder
Publicatiedatum
01-06-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2015
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-015-0023-6

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Kind & Adolescent Praktijk 2/2015 Naar de uitgave

Werk in uitvoering

Beter bij de les