Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-11-2016 | Original Article | Uitgave 5/2017

Child Psychiatry & Human Development 5/2017

Spanish Validation of the School Anxiety Scale—Teacher Report (SAS-TR)

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Mireia Orgilés, Iván Fernández-Martínez, Sara Lera-Miguel, Juan Carlos Marzo, Laura Medrano, José Pedro Espada

Abstract

This study aimed to examine the factorial structure and psychometric properties of the School Anxiety Scale-Teacher Report (SAS-TR) in a community sample of 315 Spanish children aged 5 to 12 years. Thirty-seven teachers from eleven schools completed the SAS-TR and the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) for each child. Confirmatory factor analysis supported the original two-factor structure, but a better fit model was obtained after removing four items. The scale was found to have high internal consistency (α = 0.91) and satisfactory test–retest reliability (ICC = 0.87) for the Spanish sample. Convergent validity was supported by positive significant correlations between the SAS-TR and the Emotional Symptoms subscale of the SDQ. Lower correlations between the SAS-TR and the SDQ Conduct Problems subscale supported the divergent validity. Overall, the findings suggest that the Spanish version of the SAS-TR is a reliable and valid instrument for teachers to assess anxiety in Spanish children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Child Psychiatry & Human Development 5/2017 Naar de uitgave