Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-11-2016 | Original Article | Uitgave 5/2017

Child Psychiatry & Human Development 5/2017

Spanish Validation of the School Anxiety Scale—Teacher Report (SAS-TR)

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Mireia Orgilés, Iván Fernández-Martínez, Sara Lera-Miguel, Juan Carlos Marzo, Laura Medrano, José Pedro Espada

Abstract

This study aimed to examine the factorial structure and psychometric properties of the School Anxiety Scale-Teacher Report (SAS-TR) in a community sample of 315 Spanish children aged 5 to 12 years. Thirty-seven teachers from eleven schools completed the SAS-TR and the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) for each child. Confirmatory factor analysis supported the original two-factor structure, but a better fit model was obtained after removing four items. The scale was found to have high internal consistency (α = 0.91) and satisfactory test–retest reliability (ICC = 0.87) for the Spanish sample. Convergent validity was supported by positive significant correlations between the SAS-TR and the Emotional Symptoms subscale of the SDQ. Lower correlations between the SAS-TR and the SDQ Conduct Problems subscale supported the divergent validity. Overall, the findings suggest that the Spanish version of the SAS-TR is a reliable and valid instrument for teachers to assess anxiety in Spanish children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Child Psychiatry & Human Development 5/2017 Naar de uitgave