Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-12-2016 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 4/2017

Mindfulness 4/2017

Social Validity Assessment and Intervention Evaluation of Mindfulness Education and Practices with High School Students

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Douglas Worthen, James K. Luiselli

Abstract

We conducted a two-phase study with ninth-grade high school students (N = 84) who participated in a 10-week mindfulness education program. In phase 1, an intervention was introduced to increase the number of meditation sessions and minutes of formal mindfulness practices they performed. In phase 2, the students completed a social validity assessment by rating their satisfaction with and approval of the mindfulness education program. Intervention had a variable effect with the students and they positively endorsed several outcomes from mindfulness training, particular mindfulness practices, and future interest in mindfulness. We discuss implications from the study for planning and implementing school-based mindfulness education programs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Mindfulness 4/2017 Naar de uitgave

ORTHOGONAL ROTATION IN CONSCIOUSNESS

Lovingkindness Meditation