Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-09-2015 | S.I. : ASD in Adulthood: Comorbidity and Intervention | Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015

Replication and Comparison of the Newly Proposed ADOS-2, Module 4 Algorithm in ASD Without ID: A Multi-site Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2015
Auteurs:
Cara E. Pugliese, Lauren Kenworthy, Vanessa Hus Bal, Gregory L. Wallace, Benjamin E. Yerys, Brenna B. Maddox, Susan W. White, Haroon Popal, Anna Chelsea Armour, Judith Miller, John D. Herrington, Robert T. Schultz, Alex Martin, Laura Gutermuth Anthony
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2586-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Recent updates have been proposed to the Autism Diagnostic Observation Schedule-2 Module 4 diagnostic algorithm. This new algorithm, however, has not yet been validated in an independent sample without intellectual disability (ID). This multi-site study compared the original and revised algorithms in individuals with ASD without ID. The revised algorithm demonstrated increased sensitivity, but lower specificity in the overall sample. Estimates were highest for females, individuals with a verbal IQ below 85 or above 115, and ages 16 and older. Best practice diagnostic procedures should include the Module 4 in conjunction with other assessment tools. Balancing needs for sensitivity and specificity depending on the purpose of assessment (e.g., clinical vs. research) and demographic characteristics mentioned above will enhance its utility.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 61 kb)
10803_2015_2586_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015 Naar de uitgave

S.I. : ASD in Adulthood: Comorbidity and Intervention

ASD Traits and Co-occurring Psychopathology: The Moderating Role of Gender