Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-12-2014 | Original Paper | Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015

Technology-Aided Interventions and Instruction for Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2015
Auteurs:
Samuel L. Odom, Julie L. Thompson, Susan Hedges, Brian A. Boyd, Jessica R. Dykstra, Michelle A. Duda, Kathrine L. Szidon, Leann E. Smith, Aimee Bord

Abstract

The use of technology in intervention and instruction for adolescents with autism spectrum disorder (ASD) is increasing at a striking rate. The purpose of this paper is to examine the research literature underlying the use of technology in interventions and instruction for high school students with ASD. In this paper, authors propose a theoretical and conceptual framework for examining the use of technology by and for adolescents with ASD in school, home, and community settings. This framework is then used to describe the research literature on efficacy of intervention and instruction that utilizes technology. A review of the literature from 1990 to the end of 2013 identified 30 studies that documented efficacy of different forms of technology and their impact on academics, adaptive behavior, challenging behavior, communication, independence, social competence, and vocational skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015 Naar de uitgave