Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2015 | Original Paper | Uitgave 7/2015 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015

Reliability and Validity of the Interactive Drawing Test: A Measure of Reciprocity for Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2015
Auteurs:
Tineke Backer van Ommeren, Hans M. Koot, Anke M. Scheeren, Sander Begeer

Abstract

Poor reciprocity is a defining feature of an autism spectrum disorder (ASD). In the current study, we examined the reliability and validity of the Interactive Drawing Test (IDT), a new instrument to assess reciprocal behavior. The IDT was administered to children and adolescents with ASD (n = 131) and to a typically developing group (n = 62). The IDT had excellent inter-rater reliability and moderate to good test–retest reliability. The results showed clearly distinctive response patterns in the ASD group compared to the typically developing group, independent of verbal IQ and age. Convergent validity of the IDT was low. Sensitivity and the predictive accuracy of the IDT for detailed levels of reciprocal behavior in autism are discussed.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015 Naar de uitgave