Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2007 | Original Paper | Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007

Regression Versus No Regression in the Autistic Disorder: Developmental Trajectories

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2007
Auteurs:
P. Bernabei, A. Cerquiglini, F. Cortesi, C. D’Ardia

Abstract

Developmental regression is a complex phenomenon which occurs in 20–49% of the autistic population. Aim of the study was to assess possible differences in the development of regressed and non-regressed autistic preschoolers. We longitudinally studied 40 autistic children (18 regressed, 22 non-regressed) aged 2–6 years. The following developmental areas were considered fundamental in the first years of life, and were assessed at ages 2, 3, 4, 5, and 6: receptive and expressive language, communicative and request modalities, play activities, and mental age. Children who regressed showed lower mean performances than those who did not regress and, in the time intervals considered, non-regressed children improved their ratings in the above mentioned variables significantly more than regressed children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007 Naar de uitgave