Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-07-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2016

Preserved Proactive Interference in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2016
Auteurs:
Joana C. Carmo, Elsa Duarte, Sandra Pinho, Carlos N. Filipe, J. Frederico Marques
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2540-4) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

In this study, we aimed to evaluate further the functioning and structuring of the semantic system in autism spectrum disorders (ASD). We analyzed the performance of 19 high-functioning young adults with ASD and a group of 20 age-, verbal IQ- and education-matched individuals with the Proactive Interference (PI) Paradigm to evaluate semantic functioning in ASD (Experiment 1). In Experiment 2, we analyzed the performances of both groups in a PI paradigm with manipulation of the level of typicality. In both experiments, we observed significant effects of trial and group but no trial by group interactions, which we interpreted as robust evidence of preserved PI (build up effect) that indicated the preservation of semantic mechanisms of encoding and retrieval.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (ODT 69 kb)
10803_2015_2540_MOESM1_ESM.odt
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2016 Naar de uitgave