Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2008 | Original Article | Uitgave 2/2008 Open Access

Cognitive Therapy and Research 2/2008

Predictive Validity of the Children’s Attributional Styles Questionnaire: Linkages with Reactions to an In Vivo Peer Evaluation Manipulation

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 2/2008
Auteurs:
Albert Reijntjes, Maja Dekovic, Marjolijn Vermande, Michael J. Telch

Abstract

The present study examined the predictive validity of the Children’s Attributional Styles Questionnaire (CASQ) by investigating associations between children’s attributional style and their cognitive appraisals of an in vivo peer evaluation manipulation. Participants (n = 92), ages 10–13, played a computer contest based on the television show Survivor and were randomized to either a peer rejection (i.e., receiving the lowest total ‘likeability’ score from a group of peer-evaluators), a peer success (i.e., receiving the highest score), or a neutral peer feedback condition. Children reporting a more depressogenic attributional style displayed more negative cognitive appraisals of failure feedback. However, no linkage was found between children’s enhancing attributional style and their appraisal of success feedback. These findings provide partial support for the predictive validity of the CASQ.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Cognitive Therapy and Research 2/2008 Naar de uitgave