Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-04-2015 | Original Paper | Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015

Pivotal Response Treatment Parent Training for Autism: Findings from a 3-Month Follow-Up Evaluation

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Grace W. Gengoux, Kari L. Berquist, Emma Salzman, Salena Schapp, Jennifer M. Phillips, Thomas W. Frazier, Mendy B. Minjarez, Antonio Y. Hardan

Abstract

This study’s objective was to assess maintenance of treatment effects 3 months after completion of a 12-week Pivotal Response Treatment (PRT) parent education group. Families who completed the active treatment (N = 23) were followed for an additional 12 weeks to measure changes in language and cognitive skills. Results indicated a significant improvement in frequency of functional utterances, with maintenance at 3-month follow-up [F(2, 21): 5.9, p = .009]. Children also made significant gains on the Vineland Communication Domain Standard Score [F(2, 12):11.74, p = .001] and the Mullen Scales of Early Learning Composite score [F(1, 20) = 5.43, p = .03]. These results suggest that a brief PRT parent group intervention can lead to improvements in language and cognitive functioning that are maintained 12 weeks post treatment.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015 Naar de uitgave