Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-04-2015 | Original Paper | Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015

The Autism Diagnostic Observation Schedule, Toddler Module: Standardized Severity Scores

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Amy N. Esler, Vanessa Hus Bal, Whitney Guthrie, Amy Wetherby, Susan Ellis Weismer, Catherine Lord
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2432-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Standardized calibrated severity scores (CSS) have been created for Autism Diagnostic Observation Schedule, 2nd edition (ADOS-2) Modules 1–4 as a metric of the relative severity of autism-specific behaviors. Total and domain CSS were created for the Toddler Module to facilitate comparison to other modules. Analyses included 388 children with ASD age 12–30 months and were replicated on 435 repeated assessments from 127 children with ASD. Compared to raw scores, associations between total and domain CSS and participant characteristics were reduced in the original sample. Verbal IQ effects on Social Affect-CSS were not reduced in the replication sample. Toddler Module CSS increases comparability of ADOS-2 scores across modules and allows studies of symptom trajectories to extend to earlier ages.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 179 kb)
10803_2015_2432_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015 Naar de uitgave