Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-06-2017 | Original Paper | Uitgave 9/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2017

Parenting a Child with ASD: Comparison of Parenting Style Between ASD, Anxiety, and Typical Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2017
Auteurs:
Pamela Ventola, Jiedi Lei, Courtney Paisley, Eli Lebowitz, Wendy Silverman

Abstract

Parenting children with ASD has a complex history. Given parents’ increasingly pivotal role in children’s treatment, it is critical to consider parental style and behaviours. This study (1) compares parenting style of parents of children with ASD, parents of children with anxiety disorders, and parents of typically developing (TD) children and (2) investigates contributors to parenting style within and between groups. Parents of children with anxiety had a distinct parenting style compared to ASD and TD parents. Unique relationships between child symptoms and parenting behaviours emerged across the three groups. Understanding factors that impact parenting between and within clinical groups can guide the development of interventions better tailored to support the needs of parents, particularly parents of children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2017 Naar de uitgave