Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-03-2019 | Original Paper | Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020

Outcomes of a Robot-Assisted Social-Emotional Understanding Intervention for Young Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2020
Auteurs:
Flavia Marino, Paola Chilà, Stefania Trusso Sfrazzetto, Cristina Carrozza, Ilaria Crimi, Chiara Failla, Mario Busà, Giuseppe Bernava, Gennaro Tartarisco, David Vagni, Liliana Ruta, Giovanni Pioggia
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-03953-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.
Liliana Ruta and Giovanni Pioggia contributed equally to the study.

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study is a randomized control trial aimed at testing the role of a human-assisted social robot as an intervention mediator in a socio-emotional understanding protocol for children with autism spectrum disorders (ASD). Fourteen children (4–8 years old) were randomly assigned to 10 sessions of a cognitive behavioural therapy (CBT) intervention implemented in a group setting either with or without the assistance of a social robot. The CBT protocol was based on Rational Emotive Behaviour Therapy (REBT) principles. Pre- and post-intervention assessments were conducted using the Test of Emotional Comprehension (TEC) and the Emotional Lexicon Test (ELT). Substantial improvements in contextualized emotion recognition, comprehension and emotional perspective-taking through the use of human-assisted social robots were attained.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020 Naar de uitgave