Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 3/2003

01-03-2003 | Ingezonden

Nationale medische advieslijn

Auteur: R. Mol

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 3/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De Haan en Dijkers stellen in ‘Nationaal telefonisch medisch advies, een aanrader?’(H&W 2003;46:37-8) dat we in ons land geen nationale advieslijn of call-centres nodig hebben. Klaarblijkelijk voelen zij niet aan hoe bijvoorbeeld de Rotterdamse huisartsenposten worden overbelast met vragen en verzoeken die gemakkelijk tijdens kantooruren beantwoord hadden kunnen worden. Veel gehoorde klachten zijn dat patiënten de eigen huisarts niet te pakken kunnen krijgen omdat de telefoonlijn constant in gesprek is en dat zij tijdens afwezigheid van de eigen huisarts de waarnemer niet kunnen bereiken. Daarbij krijgen steeds meer patiënten het telefonische advies van hun eigen huisarts dat indien de klacht niet vermindert, zij de huisartsenpost moeten bellen.
Metagegevens
Titel
Nationale medische advieslijn
Auteur
R. Mol
Publicatiedatum
01-03-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 3/2003
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03083554

Andere artikelen Uitgave 3/2003

Huisarts en wetenschap 3/2003 Naar de uitgave

Journaal

Misleiding