Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2015 | Original Paper | Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015

Mother–Child Interaction as a Window to a Unique Social Phenotype in 22q11.2 Deletion Syndrome and in Williams Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2015
Auteurs:
Omri Weisman, Ruth Feldman, Merav Burg-Malki, Miri Keren, Ronny Geva, Gil Diesendruck, Doron Gothelf
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2425-6) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Mother-child interactions in 22q11.2 Deletion syndrome (22q11.2DS) and Williams syndrome (WS) were coded for maternal sensitivity/intrusiveness, child’s expression of affect, levels of engagement, and dyadic reciprocity. WS children were found to express more positive emotions towards their mothers compared to 22q11.2DS children and those with developmental delay in a conflict interaction. During the same interaction, dyads of 22q11.2DS children were characterized by higher levels of maternal intrusiveness, lower levels of child’s engagement and reduced reciprocity compared to dyads of typically developing children. Finally, 22q11.2DS children with the COMT Met allele showed less adaptive behaviors than children with the Val allele. Dyadic behaviors partially coincided with the distinct social phenotypes in these syndromes and are potential behavioral markers of psychopathological trajectory.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 29 kb)
10803_2015_2425_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015 Naar de uitgave