Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2015 | Original Paper | Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015

The Association Between Social Skills and Mental Health in School-Aged Children with Autism Spectrum Disorder, With and Without Intellectual Disability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2015
Auteurs:
Belinda Ratcliffe, Michelle Wong, David Dossetor, Susan Hayes

Abstract

Autism Spectrum Disorder (ASD) is associated with social skills deficits and co-occurring mental health difficulties. ASD frequently co-occurs with Intellectual Disability (ID). There is scant literature exploring the association between social skills and mental health in children with ASD, with or without ID. Participants were 292 children aged six to 13 with ASD (217 without ID; 76 with Mild ID). Parents and teachers rated social skills and mental health using standardised questionnaires. Greater mental health difficulties were associated with greater social responsiveness difficulties and poorer social skills across the sample. Effect sizes were large. Social skills explained a significant proportion of the variance in mental health scores across the sample. The study has important implications for treatment and future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015 Naar de uitgave