Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Sociaal Bestek 5/2018

01-10-2018 | onderwijs

Nieuwe UNESCO-leerstoel Volwasseneneducatie

Maurice de Greef: ‘Samen de volwasseneneducatie weer op de kaart zetten’

Auteur: Thomas Bersee

Gepubliceerd in: Sociaal Bestek | Uitgave 5/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De Nederlander Maurice de Greef bekleedt sinds september de nieuwe UNESCO-leerstoel Volwasseneneducatie aan de Vrije Universiteit Brussel. De Greef was al gastprofessor ‘Leereffecten Laagopgeleiden en Laaggeletterden’ aan dezelfde instelling. Zijn ambitie: laten zien hoe belangrijk de volwasseneneducatie is.
Literatuur
go back to reference Maurice de Greef, De invloed van volwasseneneducatie op de toename in sociale inclusie [dissertatie] Maastricht University 2012 Maurice de Greef, De invloed van volwasseneneducatie op de toename in sociale inclusie [dissertatie] Maastricht University 2012
go back to reference Maurice de Greef & Mien Segers, Europese vergelijking systemen van volwasseneneducatie en aanpak laaggeletterdheid. Maastricht University 2016 Maurice de Greef & Mien Segers, Europese vergelijking systemen van volwasseneneducatie en aanpak laaggeletterdheid. Maastricht University 2016
go back to reference Maurice de Greef e.a., Op weg naar een succesvol leertraject voor volwassenen: een kwalitatief onderzoek naar de beïnvloedende factoren tijdens een taaltraject voor volwassenen. Maastricht University 2017 Maurice de Greef e.a., Op weg naar een succesvol leertraject voor volwassenen: een kwalitatief onderzoek naar de beïnvloedende factoren tijdens een taaltraject voor volwassenen. Maastricht University 2017
go back to reference PricewaterhouseCoopers (PwC) PWC. Maatschappelijke kosten laaggeletterdheid. Amsterdam: PWC 2018 PricewaterhouseCoopers (PwC) PWC. Maatschappelijke kosten laaggeletterdheid. Amsterdam: PWC 2018
go back to reference Algemene Rekenkamer, Aanpak van laaggeletterdheid. Den Haag 2016 Algemene Rekenkamer, Aanpak van laaggeletterdheid. Den Haag 2016
Metagegevens
Titel
Nieuwe UNESCO-leerstoel Volwasseneneducatie
Maurice de Greef: ‘Samen de volwasseneneducatie weer op de kaart zetten’
Auteur
Thomas Bersee
Publicatiedatum
01-10-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Sociaal Bestek / Uitgave 5/2018
Print ISSN: 0921-5344
Elektronisch ISSN: 2468-1377
DOI
https://doi.org/10.1007/s41196-018-0133-4

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Sociaal Bestek 5/2018 Naar de uitgave

redactioneel

Redactioneel

arbeidsmarkt in cijfers en trends

Gebruik van de no-riskpolis in kaart gebracht