Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Sociaal Bestek 5/2018

01-10-2018 | maatschappelijke ondersteuning

Beter zicht op resultaten

Wmo-cliëntervaringsonderzoek: van verplicht nummer naar verdieping

Auteurs: Keimpe Anema, Sibilla Hoekstra

Gepubliceerd in: Sociaal Bestek | Uitgave 5/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Kennis over wie welke Wmo-voorziening nodig heeft is belangrijk voor gemeenten. Het Wmo-cliëntervaringsonderzoek kan daarbij helpen, maar de uitkomsten lijken weinigzeggend te zijn. Verdieping en dialoog maakt dit onderzoek effectiever. Dat geeft beter zicht op wat maatschappelijke ondersteuning concreet betekent voor de zelfredzaamheid en de kwaliteit van leven van cliënten.
Literatuur
1.
go back to reference Fries Sociaal Planbureau (2017). Fluchskrift. Cliëntervaring Wmo in Fryslân. Fries Sociaal Planbureau (2017). Fluchskrift. Cliëntervaring Wmo in Fryslân.
2.
go back to reference Binnenlands Bestuur (2017) Zeven gemeenten vertikken Wmo-onderzoek Binnenlands Bestuur (2017) Zeven gemeenten vertikken Wmo-onderzoek
3.
go back to reference VNG-website, zie onderdeel: ‘Cliëntervaring (Wmo/Jeugd)’ VNG-website, zie onderdeel: ‘Cliëntervaring (Wmo/Jeugd)’
4.
Metagegevens
Titel
Beter zicht op resultaten
Wmo-cliëntervaringsonderzoek: van verplicht nummer naar verdieping
Auteurs
Keimpe Anema
Sibilla Hoekstra
Publicatiedatum
01-10-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Sociaal Bestek / Uitgave 5/2018
Print ISSN: 0921-5344
Elektronisch ISSN: 2468-1377
DOI
https://doi.org/10.1007/s41196-018-0119-2

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Sociaal Bestek 5/2018 Naar de uitgave

arbeidsmarkt in cijfers en trends

Gebruik van de no-riskpolis in kaart gebracht